Oavgjort

Jag borde ha bettat igår, jag sa ju att det skulle bli 2-2 i matchen mellan Sverige och England. Jag kunde ha tjänat storkovan! Fan också.

På det hela taget var det en underhållande match, och Henke gjorde en Ljungberg, det vill säga, ett sent mål som tog oss till åttondelsfinal. Fast det var ju redan avgjort innan, men ändå.

Sverige är ännu en gång obesegrade mot England sedan 1968. Slump eller skicklighet? Avgör ni.

Jag såg dokumentären om David Beckham innan matchen. En familjefar ut i tåspetsarna som råkar vara en av världens mest omskrivna  fotbollsspelare. Mycket som skrivs handlar inte ens om hans fenomenala spelstil utan om det han gör utanför planen. Fast dokumentären igår visade den riktige David Beckham, mannen som gjorde mål från egen planhalva, mannen som fick rött kort och sänkte England i matchen mot Argentina i kvartsfinalen i VM 1998, mannen med den känslige högerfoten, mannen som byggt upp ett eget varumärke på sitt namn. David Beckham har varit en av världens bästa fotbollspelare och han var och är fortfarande den mest kända. Och även om hans karriär leder mot sitt slut, så vågar jag påstå att vi kommer få höra och se mer av honom. Mannen, myten, legenden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback