Jag har tagit studenten

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit student-een! Fy fan vad jag är bra!

Igår upplevde jag mitt livs lyckligaste dygn- hittills! Jag tog studenten på Hagagymnasiet i Borlänge tillsammans med oslagbara S3A. I ett helt dygn var jag vaken och var konstant full från klockan 07.00 till 03.00 morgonen därpå. Men jag blev aldrig klen utan minns alla underbara ögonblick! Allt ifrån champagnefrukosten på skolgården, mössmissen som vi tidigare grät åt men som vi igår skrattade åt, när vi turades om att skriva hälsningar i varandras mössor, frukosten i matsalen, avslutningen i aulan (själv satt jag och drack djupt nedsjunken i stolarna, tänk om rektorerna hade sett det, då skulle jag åkt ut med buller och bång), när vi fick slutbetyget i vår hand (jag gick ut med 11 mvg, 10 vg, 8 g och 1 ig), när vi sprang ut klockan 12 och sjöng våran studentsång på scenen framför alla familjer och vänner, när vi åkte genom stan i våran ballong- och flaggprydda vagn och sjöng studentsånger om vartannat! Sedan minns jag min fina studentmottagning hemma på gården där jag fick ta emot så många vackra presenter. Efter den delikata smörgåstårtan och fikat åkte jag och Liza nedcabat ner till stan och sjöng Köppäbävisan till alla som ville höra och inte höra. Sedan var det förfest hemma hos Matilda, och vi varvade med snuskiga historier, "Jag har aldrig"-leken, pizza, sprit och febril dans till Boten Anna.

Vid 22-tiden begav vi oss till Liljekvista parken och festade med alla de hundratals studenter som samlats. Och lyckligtvis tog bara poliserna systempåsarna av de som inte hade vita mössor.Sedan var det utgång på krogen! S2 var givet och jag tog plats på scenen med min klass och vi shakade som aldrig förr! Och en hel del tjuvnyp fick jag i rumpan av hormonstinna tonårskillar. Sedan var det någon som grabbade tag om mina bröst bakifrån och full som jag var tog det rätt så lång tid innan jag vände mig om för att se vem som gav mina tuttar så mycket uppmärksamhet, och då var det min Hansson.Tur det! Jag har aldrig röjt så mycket på krogen som jag gjorde igår, jag dansade även på borden! Man tar bara studenten en gång är förklaringen till mitt beteende.

Idag vaknade jag rätt tidigt men var fantastiskt pigg och inte alls bakis. Min första tanke var att nu är det över. Det finns inget S3A mer. Hagagymnasiet existerar inte längre i vår vardag, vi är och förblir en siffra i skolans arkiv. Fast samtidigt när jag vaknade i morse bredvid min älskling sedan flera år tillbaka, så kände jag att nu inleds ett nytt kapitel i mitt liv. Och jag tror att det blir ett väldigt spännande kapitel i boken om mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Tess

Grattis till studenten! Vad var det du hette på lunar?

2006-06-10 @ 22:56:51
Postat av: Pär

Grattis till studenten! Och lycka till med journalistambitionerna!
Vore kul med fler bäsnabor som blir journalister. =)
Tackar även för en läsvärd blogg.

Postat av: Anna

Grattis till studenten! Vi har bara ett år kvar.. ;)

2006-06-13 @ 16:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback