En minut från landssorg

En minut från landssorg, men Fredrik Ljungberg fixade biffen och nickade in ett mål i 89:e minuten. Jag har aldrig varit så glad över att se en fotbollsmatch förut. En varm känsla spred sig genom min kropp och jag och Thomas satt och log saligt mot varandra i TV-soffan i hans fotbollsentusiastiska hem. Sverige hade hur många målchanser som helst, och man blev mer och mer frustrerad för att det inte gick hela vägen. Men man kan alltid lita på Halmstads pärla (nej, jag pratar inte om Per Gessle). Fredrik "Freddie" Ljungberg räddade landslaget och Sveriges heder. Men inte helt utan hjälp, Marcus Allbäck skall ha en stor eloge för sin insats (varför tog de inte in han tidigare?) och Johan Elmander var mer än bara okej när han byttes in i slutet. Ibland älskar jag fotboll.


Ljungan i ren glädjeyra efter 1-0-målet mot Paraguay.

Fotnot: AP/Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback