060606

Sveriges nationaldag och alla svenskar dukar fram långbord i den gassande eftermiddagssolen, äter sill och potatis, dricker snapsar och sjunger "Du gamla du fria". 

Nej, så firar vi inte nationaldagen i Sverige. Vi firar inte överhuvudtaget. Det är väl några som håller tal på torget och sjunger på Skansen, men mycket mer än så är det inte. Fast vem orkar egentligen fira nationaldagen när studentveckan är samtidigt och dessutom firar vi ju ordentligt på midsommar istället!

Det sägs att djävulens bebis föds idag, eftersom det är den 6/6-06. Men jag har inte en reiligiös övertygelse överhuvudtaget utan äger snarare en snuskig fascination över det fasanfulla som människor gör mot varandra dagligen. Kriminalhistorier, mordgåtor och skräck!
Nej, det blir inte att titta på "Omen" idag, däremot mina två nya dvd-filmer "Kim Novak badade aldrig i Geneseraters sjö" och "Gråta med ett leende".

Jag ska på intervju om en vecka på journalistskolan utanför Karlstad. Jag har redan blivit antagen till journalistutbildningen i Sundsvall, men Karlstad skulle vara bättre om man ser till avståndet. Jaja, det blir nog bra vad jag än bestämmer mig för. Får man hoppas.

Bara tre dagar kvar...!




Kommentarer
Postat av: Liza

Kim Novak-filmen är så jävla bra. Klockren film :D Ses imorgon stumpis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback