Zidane bär ingen skuld


Foto: Aftonbladet

Zinedine Zidane gick med tunga steg ner till omklädningsrummet efter att domaren visat rött kort i förlängningen och satt ensam med svaret en hel fotbollsnation skulle vilja höra. Vad sa Materazzi som fick droppen att rinna över för den vanligtvis förespråkande fair play-spelaren?

Frankrike är dock överens om att kärleken till Zizou består. Han är landets bäste spelare genom tiderna och har avgjort både VM- och Champions League-finaler och tre gånger valts till världens bästa fotbollsspelare. Dessutom var han bäst i VM enligt mig, och det är därför det är så tragiskt att hans karriär fick ett så snöpligt slut. Jag vill dock påpeka att jag på inga sätt försvarar Zidanes agerande, det var en klockren utvisning och jag tycker att man borde ta sig i kragen när det är VM-final, man är faktiskt ett lag och man presterar tillsammans. Fast det är ändå synd när något sådant här händer.

Italien vann hursomhelst på straffar och det är förjävligt att en VM-final skall avgöras på det sättet, men det är ju bättre än att singla slant i varje fall.



Foto: AFP

Kommentarer
Postat av: Starlondan

I love this site! great site and great webmaster . Thank you bye


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback