Utflykt

Jag och min pojkvän har under en lång tid försökt planera in när vi ska åka iväg på en utflykt, bara över dagen. Den dagen inföll sig igår. Vi satt från lördag kväll fram till söndag morgon och dividerade om vart vi skulle åka. Vi hade Furuvik, rodel i Rättvik och vattenparken i Sunne som alternativ. Det blev en utflykt till Värmland.

Sunne Vattenpark passade bra för mig som redan under fosterstadiet älskade vatten (kanske för att det var nödvändigt för att jag skulle kunna leva). Efter en bilresa på två och en halv timme utan en enda felkörning var jag och Thomas på plats i Vattenparken som Bert Karlsson påstår är Sveriges bästa. Påståendet stämmer delvis. Det fanns många spännande attraktioner, jag var speciellt förtjust i banorna där man kunde åka två och två i badringar. Jag och Thomas åkte även Fritt fall, fast banan bredvid var läskigare. Det är skönt att känna pirret i magen. 195 kronor är dock lite för dyrt för en gangsing som jag. Som till råge på allt är student. Det borde kostat runt hundralappen för att utflykten skulle blivit helt perfekt. Men jag och Thomas hade ändå en mycket trevlig dag i Värmland, och jag såg vägskylten Molkom. Mitt nya hem om två veckor. Det känns konstigt. Och jag och Thomas kommer göra slut om inte han köper en egen bil och får ett jobb. För tåg-och bussförbindelserna är i princip obefintliga. Fast ja änt bitter som Tony Rickardsson säger, vi kan ju alltid bli tillsammans nästa år.



Kommentarer
Postat av: carro.

Åh vilken fin bild, jag blir lite smått avundsjuk. Hoppas att du och Thomas hade en riktigt bra dag tillsammans :)

Postat av: Liza

Inte så bra väder? Riktigt najs annars ju ! :D

2006-08-02 @ 15:59:10
URL: http://www.nogg.se/fashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback