Pirates of the Caribbean 2

"So.. where is my ship?"

Sjörövar-Fabbe, släng dig i väggen, för här kommer kapten Jack Sparrow!

Som ni kanske kan förutspå så var jag och min pojkvän nyss och såg den efterlängtade tvåan i trilogin (?) om den spektakuläre kapten Jack Sparrow som spelas av en av mina favoritskådespelare Johnny Depp och hans besättning som består av Orlando Bloom, Kiera Knightley med flera. Och den som älskade ettan blir inte besviken. Tvåan är faktiskt bättre, man skrattar så mycket att man får magknip, men den är också skrämmande, jag hoppade till flera gånger där jag satt i biostolen.

Jag vet att slutet i filmen fått kritik i pressen
, men jag älskar sådana slut som gör att man knappt kan leva förrän man fått svar på alla frågor som surrar i ens huvud. Så mina vänner, ni får vänta som alla andra till sommaren 2007 och den tredje och sista(?) delen visas. Pirates of the Caribbean 2- Dead man´s chest är en film med många höjdpunkter och den som avgudar Jack Sparrow kommer avguda honom ännu mer, för han blir inte mindre självisk om jag säger så.. och det är ju det som vi älskar hos honom, don´t we?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback