Otillåten reklam

Lindex reklam för trosor har diskuterats flitigt i media de senaste veckorna. Slogan lyder  "We love bottoms". Fast det är inte deras söta trosor som fått så mycket publicitet utan de rumpor som trosorna sitter på. Variationen är osynlig; alla rumpor råkar vara snygga. Detta har kritiserats, Aftonbladet gjorde en egen bildkavalkad med inte fullt så snygga rumpor i underkläder. Och jag undrar återigen varför man skall diskriminera de som anses vara vackrare än andra? För tänk om det skulle vara motsatsen, då skulle man ju rentav få en stämning på halsen. Ärligt talat vill jag hellre se retuscherade snygga rumpor på stora reklamskyltar i stan än gropiga cellulitrumpor. Skjut mig för mina åsikter om ni vill, men jag förstår inte varför man skall vila sina ögon på något som är fult när man kan välja något som är vackert?

Jag har faktiskt en lika het rumpa som de i Sloggi-reklamen och min är inte retuscherad, så skjut mig igen för mitt goda självförtroende..!



 Tillåten reklam.  
  Otillåten reklam.


We love bottoms!

Kommentarer
Postat av: carro.

Jag skrev om detta för ett tag sedan, och min avsikt var inte att man ska ha gropiga rumpor på reklamaffischer. Jag menar bara, att samhällets ideal av hur en tjej/kvinna ska se ut, är allt annat än bra. Det är iallafall min åsikt.

Postat av: Chronicletokio

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2008-02-10 @ 11:20:24
URL: http://chronicletokio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback