Sportlovskul

Idag är det 20 år sedan Olof Palme mördades på öppen gata i Stockholm och fågelinfluensan har nått Sverige. Rolig start på sportlovet?

Nej, jag ska sluta vara sarkastisk. Det är sorgligt att Palme mördades, kanske är det mest sorgligt att gåtan fortfarande är olöst även om jag har mina misstankar, men hursomhelst var det 20 år sedan det inträffade och jag är säker på att familjen Palme gått vidare för länge sen. Att fågelinfluensan har nått Sveriges gränser är mer sorgligt tycker jag. Visserligen känner jag mig fortfarande rätt trygg här hemma i Dalarna, men man vet inte alls hur det kommer bli. Jag minns när jag först läste en notis om ett virus som de kallade för fågelinfluensan i lokaltidningen för över två år sedan, då sa jag till mina klasskompisar att jag är helt säker på att det kommer bli en pandemi som kommer kosta miljontals människoliv. Och jag hoppas innerligt att jag kommer ha fel.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

ja okej, ja alltid lär man sig sånågot nytt utav dig 'blink'
mm lade det på lådan idag så kanske på fredag är det hos dig?

I love my big siis Angelica.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback