Vackraste jullåten någonsin

Do they know it´s Christmas time at all?

http://www.youtube.com/watch?v=iCPhDYetO9k&eurll


Den här låten är den bästa jullåten någonsin. Dels för att det är så många begåvade artister som sjunger, Bono, George Michael, Phil Collins, Duran Duran, Paul McCartney, David Bowie och Sting med flera, med initiativ av legendariske Bob Geldof. Sedan sjöng dem den för ett bra ändamål vilket gör den till en riktig snyftare som alltid kommer vara aktuell.

Tragiskt nog så blev alla pengar de tjänade in på låten bara en veckas avdrag av alla skulder som Etiopien dragit på sig genom landets historia. Jag mår illa när jag ser alla dessa barn med uppsvällda magar som bara önskar att de någon gång kunde få dricka tills törsten är helt släckt, som bara kunde få äta sig mätta en dag, som bara kunde få slippa se sina föräldrar tyna bort i aids och som bara kunde få spela fotboll som andra barn? Livet är orättvist men jag är stolt över att vara medlem i Unicef. Jag vet att jag inte kan hjälpa alla men jag gör åtminstone en skillnad för ett utsatt barn någonstans i världen.

Well, tonight thank God it´s them instead of you.
And there won´t be snow in Africa this Christmas time.
The greatest gift they´ll get this year is life.
Where nothing ever grows, no rain or rivers flow.
Do they know it´s Christmas time at all?


Kommentarer
Postat av: Anonym

En obskyr och rätt hemsk låt... det finns som sagt bara en bra jullåt (bortsett från psalmerna) och det är The Pogues med Kirsty MacColl, Fairytale of New York om du inte hört den så kan du kika på den här http://www.youtube.com/watch?v=vl5hRPu2_eQ

2006-12-29 @ 13:05:50
Postat av: Angelica

Anonym: Smaken är som baken, men Fairytale of New York är också jättevacker!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback