Mellandagar

Juldagen på S2 var över förväntan! Jag var klädd i min lila cocktailklänning och stylad till tänderna, fick en hel del komplimanger men roligaste komplimangen fick jag från dörrvakten. Jag var för full för att minnas vad han sa men jag skrattade i alla fall. Fast jag tror vakterna skrattade mer åt mig när jag i ren förtvivlan letade efter min ena stickade vante. En av vakterna frågade vilken vante det var (jag antar att jag då egentligen borde ha förklarat hur den såg ut) men istället sa jag: "Den högra". När jag inte hittade vanten sa vakten att jag fick ta hans högra skinnvante, men den matchade inte så bra med min stickade vante så jag avböjde vänligt men bestämt.  

   

Dagen efter åkte jag, lagomt bakis med huvudvärk och lätt illamående 60 mil non-stop till Umeå. Fast hemfärden var tio miljoner gånger värre..

Vi var uppe i Västerbotten vid halv fem-tiden på eftermiddagen. Det var en intressant roadtrip genom Sveriges städer. Och jag är så tacksam över att jag aldrig började plugga i Sundsvall, visst finns det en playa och det är säkert fint på sommaren men det såg ut som en industristad värre än Borlänge (och då är det illa). Fast ännu värre var det i Hudiksvall som stinker bokstavligt talat. Vi har ett pappersbruk i Borlänge också men inte fan luktar det så illa som där. Finaste staden vi passerade var Örnsköldsvik, Foppas hemstad. Där skulle jag kunna tänka mig att bo om jag var tvingad att bo i Norrland. Missförstå mig rätt, jag tycker att Norrland är jättefint och det är vackra klingande dialekter men det är sådana jäkla avstånd mellan allt. Hur står folk ut med att pendla 10-20 mil till jobbet varje dag? Jag skulle tröttna efter en dag.

Veckan hos familjen Persson var rolig men dryg. De har två små pojkar som var överförtjusta i att vi kom och hälsade på vilket ledde till skrik och bråk om vem som fick sitta bredvid mig vid frukostbordet eller titta på Bolibompa med min lillebror. Dessutom var pojkarna halvkrassliga och självklart blev jag förkyld som satan och fick feber. Jag har världens sämsta immunförsvar.

Vi var in till Umeås stadskärna en sväng och jag handlade två tröjor från Indiska och ett diadem, en chokladbrun kofta från HM och ett vitt brodyrlinne, två mjukisbyxor varav ännu ett par från Bikbok men denna gång köpte jag mörkblåa samt söta underkläder, BH och leggings. Jag inhandlade även den omtalade "Bibeln för mina vänner" där mina kära vänner och gärna ovänner ska skriva i hur många one-night-stands de haft, favoritsexställning och bästa kroppsdel och andra mer eller mindre obekväma frågor. Jag tror ingen vågar fylla i en sådan som nykter så därför ska jag ta med mig den imorgon på nyårsafton och lägga fram den på bordet lite snyggt så att alla kan skriva. Jag köpte dessutom "Sanning eller konsekvens"-kortspelet på Mique. Det ska vi spela imorgon, det var trots allt den snälla versionen...

På hemfärden såg vi mellan 100-150 renar på E4:an. Det var veckans snackis i Västerbotten. De är så söta och jag tog självklart massvis med kort. Vi var hemma i ljuva Dalarna vid sjutiden och då kom Thomas hem till mig och tappade upp ett hett skumbad så vi kunde krypa ner. Det gjorde under med min feberheta panna. Sedan tittade vi på "Signs" som jag köpte i julklapp till han. Den var bättre än jag trodde, ganska läskig faktiskt.

   


Nu ska jag rulla tummarna ett tag och se om min förkylning går över. Jag tänker då inte ligga hemma i sängen på nyårsafton, inte när vi beställt planka och jag har inhandlat alkohol för ett helt regemente. Nej, här ska det sörjas att mitt livs roligaste år tagit slut. Jag hoppas verkligen att 2007 blir ännu roligare, om det nu är möjligt?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha, kul historia om vanten :P Jag fick också många komplimanger i måndags, och så var det jätteroligt för en ganska full tjej frågade om jag var Fröken Sverige. Men det skummaste var att en tjej skulle känna på mina bröst. Hade inte blivit förvånad om det var en kille men.. en tjej?! Har du haft nåra bilder på din klänning här i bloggen, jag blir ju nyfiken?

Vad gjorde du uppe i Umeå förresten? Kanske missat nåt.. hehe. Men jag kan iaf berätta att jag inte känner till nån som pendlar 10-20 mil till jobbet ;) Möjligtvis nån affärsman, fast de åker väl limousin eller jetplan dit :P

Jag vill också ha en sån där bok, hade vart asroligt!

Postat av: Angelica

Angelica: Fröken Sverige var ingen illa bedömning! Tjejer är nog mer bröstfixerade än killar, nåja, nästan i alla fall!

Jag var i Umeå och hälsade på några vänner till min familj.

Du kan köpa Bibeln på Mique eller Lagerhaus. Gott nytt år! :)

2006-12-30 @ 15:44:40
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Aaaah vilka roliga grejer. Bibeln verkar hel kul, vill jag med ha. Vart kan man köpa den?? o spelet? Sitter här med en drink i högsta hugg, är äntligen fit for fight igen efter den förfärliga juldan som du ska få höra om till veckan bejbi. Hoppas du får en underbar nyårsafton. Pussss

2006-12-30 @ 22:37:01
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Btw så var 2004 mitt bästa år, och jag tror inte det är möjligt att få ett bättre år men jag hoppas hoppas verkligen 2007 blir bättre ;DD Jag bara längtar tills dit brev om ett år. för att se vad som hänt. tänk om jag är gravid lr nått? jag kanske bor hemma hos mamma igen? brrr vilken hemsk tanke. Vackrast är du på juldan bilden iaf.

2006-12-30 @ 22:39:24
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica

Alexzandra: Ja, du ska verkligen få fylla i Bibeln sen även om jag nästan vet allt om dig! ;) Man kan köpa den på Mique eller Lagerhaus.

Ja, du får allt ta och berätta om din vilda juldag snart! Längtar efter ditt brev. :)

Tack för komplimangen och gott nytt år gumman!!

2006-12-31 @ 15:31:17
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback