Filmer

Helgen har varit underbar på alla sätt och vis. I torsdags dök jag upp hos älsklingen som gjort ordning namnsdagsmys och laddat upp med chips, dip och godis. Jag köpte en film åt mig själv i present som vi tittade på, Win a date with Tad Hamilton med gudomlige Josh Duhamel i huvudrollen och Kate Bosworth som spelar den lyckliga tjejen som får en dejt med honom. Filmen var rätt dålig men vad gör det när man får vila ögonen på Josh?



Under fredagen jobbade jag för Bröllopsmagasinet, gjorde två intervjuer med en bröllopsbutik och en smyckesdesigner. Mellan intervjuerna fick jag lite tid över och spontanshoppade fyra filmer. Jag köpte bland annat klassikern La Bamba med Lou Diamond Phillips som spelar den amerikansk-mexikanske rockstjärnan Ritchie Valens. Han gjorde bland annat hitlåtar som "Come on let´s go", "Donna" och "La Bamba" innan hans karriär fick ett snöpligt slut i en flykrasch där bland andra Buddy Holly och J.P Richardson också omkom. Ritchie Valens blev bara 17 år. Det spelar ingen roll att jag vet hur filmen slutar, jag gråter ändå som en idiot.



Sedan köpte jag en av världens vackraste filmer, Björnen, som spelat in över 1,5 miljarder kronor sedan den gjordes år 1988. Den handlar om lille björnungen Youk som lever lyckligt i bergen när tragedin slår till. Hans mamma omkommer i ett stenras och lille Youk måste klara sig själv. Han blir fäst vid en skadeskjuten Kodakbjörn som först inte vill veta av honom. Till ekot av gevärskulor flyr de tillsammans och deras vänskap växer. Det är en mäktig film som utan tvekan är bäst i sin genre. Oscarsbelönade regissören Jean-Jacques Annaud som bland annat gjort Sju år i Tibet, förberedde sin film i sex år. Resultatet är en film som aldrig tidigare gjorts, eller senare heller för den delen. 



Jag köpte även En djävulsk romans med Reese Witherspoon, Ryan Philippe och Sarah Michelle Gellar i rollerna som överklassens olyckliga ungdomar i New York. Det är sommarlov och Kathryn (Sarah Michelle Gellar) har just blivit övergiven av sin kille. För att hämnas tar hon hjälp av sin styvbror Sebastian (Ryan Phillippe), stadens okrönte mästare i att förföra, om att få sin före detta killes nya tjej att framstå som en slampa. Samtidigt slår de två vad om något helt annat, kan Sebastian förföra den nye rektorns präktiga dotter (Reese Witherspoon) innan skolan börjar igen? Om han misslyckas får Kathryn Sebastians dyra bil. Lyckas han däremot får han Kathryn, den enda han inte lyckats få i säng. Jag älskar den här filmen och särskilt slutet. Jag kan se den om och om igen!




Jag köpte också Mr.Bean 10-årsjubileum som Niklas ska få i julklapp. Vi har samma dåliga engelska humor. Mr.Bean, Pang i bygget, Helt hysteriskt, you name it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback