Svart dag för svensk fotboll

Fördöm dem! Ta avstånd! Ut med packet!

Tur att Thomas aldrig åkte till Stockholm igår för att se sitt älskade Hammarby spela. Efter 53 minuter av ihärdig fotboll bröts matchen. Spelarna skötte sig exemplariskt vilket är mer än vad man kan säga om supportarna; fansen som påstår att de älskar sitt lag och gör allt för det. Ja, det visade dem tydligt igår.

Jag är inget fotbollsfan, jag kan sträcka mig så långt att jag kan se Thomas spela eller köpa en Hammarby-body till våran framtida son, men att frivilligt betala 200 kronor för att se svettiga killar i shorts? Nej, tack, jag köper hellre ett par solglasögon. Fast trots min bristande intelligens och empati för fotboll så blir jag ändå skakad av att se bilderna på gråtande pojkar och flickor som tjatat på deras föräldrar att gå och kolla på fotboll med dem, och sen avbryts matchen för att vuxna människor inte kan sköta sig. Är det den bilden man vill förmedla till barnen?


Foto: Bildbyrån/Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Ronnie

Men vad väntar du dig? Bajen är bajen!

2006-08-29 @ 10:29:26
Postat av: Angelica

Ronnie: Ja, men jag trodde att AIK var värst... fast de är väl av samma skrot och korn.

Postat av: Liza

Fan, ut med skiten. Moget att kasta saker i huvudet på domaren. gaah, jag blir så arg. kassa fans, bränn dem allihopa. ;)

2006-08-29 @ 16:31:00
URL: http://www.nogg.se/fashion
Postat av: Angelica

Liza: Ja, vi startar en kampanj: Ut med packet!

2006-08-29 @ 19:02:12
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback