Farväl sommar

Sommaren 2006 slog alla värmerekord, drunkningsstatistiken ökade med många procent och jag måste ärligt säga att det var bland de bästa somrarna i mitt liv trots både upp-och nedgångar.

Men detta är ingen neråtssång.

Vi behöver inte sucka åt att sommaren är kort, för hösten är kortare. Och under den mörka tiden på året kan vi verkligen kura ihop oss i soffan under en fleecepläd, tända några stearinljus, dricka varm choklad och titta på en bra film (själv ska jag se The New World som handlar om Pocahontas och hennes stora kärlek John Smith).
Och vad är mer bra med hösten? Jo, på hösten får man mysa i stora stickade koftor, varma byxor och sköna täckjackor eller en snygg 60-talsjacka och klä sin lilla hjässa med den underskattade baskern. För er som ändå inte kan njuta fullt ut av de mörka månaderna kan ni göra som jag, titta i resekataloger och drömma sig bort. Själv kommer min dröm förverkligas i januari, men för er som inte har råd går det lika bra att drömma. Och spara, spara, spara!









Farväl sommar!




Välkommen höst!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du gör mig deprimerad. Jag vill ha sommar, eller vinter eller vår. Inte höst! Fast nu är ju du här och lyser upp höstmörkret! Hehe ;) Gud ibland är jag så himla snäll!

Postat av: Angelica

Anna: Jag som tyckte det var ett positivt inlägg! Ja, du är en riktig goding. :)

2006-08-31 @ 13:00:01
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fröken Björk

Jag blev inte deprimerad förrän jag såg det fina fotot på höstlöven... Fast sen tittar jag ut genom fönstret och inser att solen skiner och det är 24 grader ute. Och att jag åker tillo Venezuela om 3 veckor gör inte saken värre. Förresten gillar jag hösten! Vi kommer sitta på vår inglasade balkong med infravärmen på fullt ös och dricka te och läsa böcker så jag ser faktiskt fram emot det!!!

2006-08-31 @ 13:21:59
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Fröken Björk: Din höst kommer garanterat bli underbar, gud, vad avundsjuk jag är! :)

2006-08-31 @ 19:04:42
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fröken Björk

Jag skickar ett vykort...
;-)

2006-08-31 @ 23:03:29
URL: http://ninabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback