En annan världsdel

Jag skulle kunna bo i en annan världsdel och komma hem en gång i halvåret. Det är värt att vara ifrån varandra när allt är så perfekt när man väl ses. Thomas var en riktig gentleman hela helgen, han betalade hälften av bensinen som jag använt på min resa tillbaka till Karlstads kommun, och vi betalade Inside Man tillsammans. Han är annars en riktig gangsing och jag får tjata på han att betala lördagsgodiset eftersom jag tycker att det är hans förbannade skyldighet när han tjänar hundra kronor i timmen och jag får 2400 kronor i studiemedel- på en månad som ska räcka till en hyra på 3700 kronor. Tydligen har Thomas förstått hur mycket pengar han tjänar, för han snackade om att han skulle köpa bil, dator.. och sedan sa han två saker som överhettade min hjärna till den grad att den slutade fungera. Förlovning och utlandsresa. Det sistnämnda ska vi göra först, närmare bestämt den 2 januari. Egypten lockar mest för tillfället, men det kan ändras drastiskt med tanke på oroligheterna därnere. Eftersom vi bara är två kommer det bli betydligt enklare att få en billig sista-minuten-resa. Och jag längtar, längtar, längtar...! Ekonomin är inte den bästa, men om jag jämför med andra 18-åringars ekonomi så är jag rik. Rik på kärlek, rik på lycka, rik på ambitioner, rik på pengar, rik på fantasi. Och det pirrar i magen när jag tänker på att vi inom en snar framtid kommer ha varandras namn inristade i en varsin ring. Fast en så länge ska vi bara drömma om det, för jag vill inte göra det än. Inte han heller. Så på den punkten är vi överens.
Jag kan sannerligen vänja mig vid vårt nya förhållande.





Kommentarer
Postat av: Fröken Björk

När jag tog på mig min släta enkla guldring för första gången var det helt fantastiskt... en känsla värd att vänta på!

Postat av: Angelica

Fröken Björk: Det tror jag säkert. Jag ser verkligen framemot det! :)

2006-08-28 @ 19:50:00
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nina

Det är underbart när man tagit steget till förlovning :) synd bara att det är alldeles för många idag som inte vet att det betyder att man lovar gifta sig.

2008-03-08 @ 09:54:53
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback