Studentkläder och ansökan

Äntligen har jag hittat mina studentkläder som var klippt och skurna för mig!

Jag och mamma hade en "mor-och-dotter"-dag igår, och vi begav oss mot Borlänges centrum (kan man ens kalla det för centrum längre?). Jag hittade två klänningar inne på Sara för 900 kr vardera, men jag såg mest ut som en havande kvinna i dom, det är inget fel med att vara gravid, men det är något som är fel om man ser gravid ut, utan att vara det. Så ja, det blev ingen klänning för min del.

Istället åkte jag och mamma till Kupolen som man kan lita på i alla väder. Och jag hittade en jättesöt kjol med brodyr och paljetter som skimrade i rosa/vitt. Svårt att beskriva, men den var riktigt bedårande, och den som var dyrast, 400 kr (Eve). Sedan köpte jag ett korsettliknande linne med spets och sidenband, som gick ner över magen så jag slipper visa den på studentdagen. Ni vet ju hur jag gillar att flasha kroppsdelar.. hmm? Jag köpte även ett par vita ballerinaskor som jag spanat på i evigheter och nu står dom snyggt uppradade i min garderob bredvid mina tre andra nyinköpta skor. Ballerinaskor, seglarskor, slip-in-tofflor....

Jag kommer kanske inte vara snyggast på studenten, men i alla fall sötast. Och brunast. Det är rätt skönt att ha mulattblod i sig. ;) Eller som Per Ledin skulle sagt: TATTARE.

Nu har jag även sökt jobbet som redaktör på LunarStorm. Det blev liksom min motivering till Rockbjörnsgalan, rätt kaxigt. Men är det en sak jag har lärt mig, så kan man inte skriva en snäll och beskedlig ansökan, man måste bre på och skryta över sig själv, annars kommer man ingenstans.

Varför ändra på ett vinnande koncept?

Nu ska jag och älsklingen (spykråkan) strax åka till Djurås och köpa nya Ahlgrensglassen eller så kanske jag ska prova banan-glassen. Hmm.

Vår, vår, vår...!! Och glass, glass, glass...!!









Kommentarer
Postat av: Lostorantio

I like your website.
Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback