MVG-barnet

Jag har alltid varit duktig i skolan, men jag har också alltid varit en medelmåtta ända fram till gymnasiet. Nu är jag plötsligt det där MVG-barnet som jag alltid strävat efter att vara. Och jag fick tillbaka två hemtentor idag i religion och filosofi och båda fick jag MVG på, och visst blir jag glad, men samtidigt så ökar pressen. Ett VG är ett stort nederlag för mig, då får jag panik och tror inte att jag har chansen att få mitt efterlängtade MVG i slutbetyg. Jag vet att jag begär mycket av mig själv, men jag tycker inte att det är så jobbigt att göra arbeten, för det är verkligen värt flera timmars slit när man ser resultatet med ett MVG i betyg.

Mitt beroende ökar allt mer. Jag kan numera inte gå in i en butik utan att köpa någonting. Igår köpte jag ett par söta seglarskor (fast inte riktiga seglarskor, för det är rätt fult på tjejer tycker jag). D kostade bara 169 kronor och är korallvita och blommiga med små rosetter som snören. Jag är kär i dom, även fast de gav mig skavsår idag. Storlek 37 är för små och storlek 38 för stora. Suck. Jag köpte också en fin vit BH som jag kan ha på studenten så att det inte syns en massa fula band och spets, fast ja.. jag har ju ännu inte hittat min klänning.

Jag ska strax hem till Johanna, vi ska lyssna på min CD som jag håller på att bränna nu, med vackra låtar av Tracy Chapman och den kolossalt fina men sorgliga "I en sal på lasarettet". Jag gråter när jag hör den.

I helgen kanske det blir utgång, har inte bestämt mig än, men morbror spelar på S2 imorgon och man måste ju vara där och stötta honom. Sen har jag en hel del att plugga, men det går nog snabbt. Jag blir så mycket piggare när solen skiner genom fönstret.

På påsklovet ska vi ha klassfest hemma hos mig (men jag måste fråga mamma först, heh). Vi ska ha en något tidig studentskiva, men vad fan, man måste ju börja i tid. Och Josefin har valt ett tema: PÅSKKÄRRING. Man får med andra ord inte komma om man inte klär ut sig. Wiee, det kan nog bli rätt skoj!!

Om en vecka är det påsk och lov! Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback